فاصله بین دندانی چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

فاصله بین دندانی چیست؟

زیبایی دندان زمانی خود را نشان می دهد که تمامی دندان یک دست و با فاصله مناسب از هم قرار گرفته باشند.

این فاصله می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله مادرزادی بودن، افتادن زودتر از موعد دندان های شیری و عدم تناسب بین اندازه فک و اندازه دندان باشد.

فاصله دندانی زمانی که بیش از حد باشد، زیبایی صورت را کاهش می دهد. این قبیل افراد که به فاصله دندانی دچار شده اند، به هنگام خندیدن و یا حتی صحبت کردن معذب می شوند.

آیا ایمپلنت دندان فاصله دار امکان پذیر است؟

روش های زیادی برای از بین بردن فاصله بین دندانی وجود دارد. برای نمونه ارتودنسی و یا کامپوزیت از جمله متدهایی است که خیلی استفاده می شود. اما در شرایطی که این فاصله حدود یک دندان دیگر باشد، ایمپلنت دندان فاصله دار بسیار منطقی تر خواهد بود.

ایمپلنت دندان می تواند به صورت متحرک و یا ثابت کار گذاشته شود. ایمپلنت به نحوی ساخته می شود که با دندان طبیعی تفاوتی نخواهد داشت. علاوه براین با این روش فرد به هنگام غذا خوردن و یا صحبت کردن دچار مشکلات و اختلالات نخواهد شد.

مراحل انجام ایمپلنت دندان فاصله دار

در ابتدای امر نیاز است که فرد عکس رادیوگرافی یا OPG را تهیه کند تا ناحیه فاصله به خوبی اندازه گیری شود. با این کار ساخت ایمپلنت نیز دقیق تر بوده و دندان های مجاور نیز دچار فشار ایمپلنت نخواهند بود. برای کاشت ایمپلنت به جراحی نیاز است که این جراحی شاید حدود نیم ساعت زمان نیاز داشته باشد. تقریبا حدود 2 الی 3 ماه پس از جراحی نیاز است که استخوان سازی اطراف پیچ ایمپلنت ساخته شود.

فاصله بین دندانی چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

 

در نظر داشته باشید که زمان ترمیم و سفت شدن استخوان دور ایمپلنت به جنس و برند ایمپلنت بستگی دارد. پس از این مدت ساخت روکش ایمپلنت آغاز می شود که برای آن هم حدود 20 روز زمان مورد نیاز است. در مجموع می توان گفت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت دندان فاصله دار، یک زمان مشخص و قابل تعیین نیست.

مراقبت های حین ایمپلنت، جنس و برند ایمپلنت از یک سو، انتخاب مرکز کاشت ایمپلنت دندان فاصله دار از سوی دیگر می تواند این زمان را متغیر سازد.

محدودیت سنی برای ایمپلنت

فاصله بین دندانی از همان کودکی مشخص است. اما به دلیل رشد هر روزه کودکان انجام ایمپلنت دندان برای پر کردن فاصله بین دندان منطقی نیست. زمانی که فک به صورت کامل رشد کرد، می توان برای کاشت ایمپلنت دندان اقدام کرد. اما به گفته متخصص ها کاشت بهتر است از سن 25 سالگی به بالا، زمانی که فک به طور کامل رشد کرد، انجام شود.

برای افرادی که به بیماری های مزمن و یا فشار خون مبتلا هستند، بهتر است پیش از انجام کاشت ایمپلنت دندان با دکتر خود مشورت داشته باشند. اما افرادی که از لحاظ جسمی و روحی سالم هستند، می توانند برای کاشت ایمپلنت دندان فاصله دار اقدام کنند.


مطالب پیشنهادی:

نکاتی برای کاشت ایمپلنت دندان جلو

مقایسه ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی دندان

Leave a Comment