مقایسه ارتودنسی لینگوال و معمولی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی و مقایسه ارتودنسی لینگوال و معمولی

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک متخصص ایمپلنت اصفهان به بررسی و مقایسه ارتودنسی لینگوال و معمولی دندان خواهیم پرداخت. می توان در چند فاکتور این دو نوع ارتودنسی را در مقام قیاس قرار داد:

نصب

ارتودنسی لینگوال که در پشت دندان قرار می گیرند به همین سبب نصب آن ها کمی دشوار تر است اما ارتودنسی معمولی روی سطح دندان قرار میگیرند و نصب آن آسان است.

هزینه

هزینه ارتودنسی پشت دندانی به دلیل پیچیدگی نصب آن کمی گران تر از ارتودنسی معمولی است.

آسیب به سطح دندان

ارتودنسی لینگوال در پشت دندان است و تماسی با سطح جلویی دندان ها ندارد و آسیبی متوجه آن ها نیست اما ارتودنسی معولی به مرور زمان باعث تغییر رنگ سطح دندان ها و ساییدگی می شود.

مطلب پیشنهادی : مقایسه جرمگیری لثه با جرمگیری دندان

طول درمان

در ارتودنسی معمولی دندان، سرعت حرکت و جابه جایی دندان ها بیشتر است، پس در مقایسه با ارتودنسی لینگوال طول درمان کوتاه تری دارد.

افراد مناسب برای ارتودنسی لینگوال

با توجه به مزایا و معایب ارتودنسی لینگوال ( ارتودنسی داخلی ) می توان نتیجه گرفت که ارتودنسی لینگوال برای چه افرادی مناسب است. اما این روش از ارتودنسی به بهداشت قوی برای نتیجه دادن نیاز دارد و کسانی که در این زمینه ضعیف عمل می کنند خیلی کاندید مناسبی برای این روش درمانی نیستند. اما در مقابل این روش ایده آل بزرگسالان است. طول درمان ارتودنسی ممکن است از چندماه تا چند سال به طول انجامد و برای کسی که تمایل ندارد دیگران از درمان ارتودنسی او در این مدت مطلع شوند، گزینه مناسبی به نظر می آید.

مراحل انجام ارتودنسی لینگوال | بهترین دندانپزشک اصفهان

مدت طول درمان ارتودنسی لینگوال

طول درمان ارتودنسی به طور کلی به عوامل مختلفی از جمله؛ سن بیمار، سلامت دندان ها قبل از ارتودنسی، شدت ناهنجاری، میزان رعایت بهداشت دندان ها و نوع درمان ارتودنسی بستگی دارد. در ارتودنسی لینگوال طول درمان کاملا به شدت ناهنجاری و تعداد دندان هایی که باید اصلاح شوند، بستگی دارد و ممکن است چند ماه تا دو سال زمان ببرد.

مراقبت از ارتودنسی لینگوال

مراقبت از ارتودنسی پشت دندان کمی سخت تر از روش های دیگر است چون دید و دسترسی به آن بخش کمی سخت تر است اما سعی کنید با حوصله و صبر مراقبت ها را انجام دهید تا کوچکترین آسیبی به براکت ها وارد نشود.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

اصول بهداشت دهان و دندان در ارتودنسی:
  • روزانه و بعد از هر وعده غذایی از مسواک و نخ دندان برای پاک کردن سطح و شکاف بین دندان ها استفاده کنید تا ذره ای از مواد غذایی باقی نماند.
  • از انواع نخ دندان و مسواک های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید. هر کدام از این مسواک با یک هدف مشخص و به نحوی طراحی و ساخته شده اند که آسیبی به براکت ها وارد نشود. برای مثال برای تمیز کردن فضای بین سیم و سطح دندان باید از مسواک بین دندانی استفاده کنید.
  • از خوردن غذای سفت که فشار زیادی به دندان ها وارد می کند، جدا خودداری کنید
  • دهانشویه ها می توانند به بهداشت بیشتر دندان ها کمک کنند.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

نکات مراقبتی بعد از جراحی دندان

عصب کشی در حین ارتودنسی دندان

علائم برفک دهانی

Leave a Comment