نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان در منزل (Home bleaching) یکی دیگر از روش‌های بلیچ دندان است، فرض کنید خودتان قرار است از این روش استفاده کنید. یک جلسه با مطب ارتودنسی خودتان هماهنگ می‌کنید. طی این جلسه متخصص ارتودنسی از دندان های بالا و پایین شما با دقت یک قالب می‌گیرد.

بر اساس این قالب ها، تری های پلاستیکی نازک و شفاف برای بلیچ دندان در خانه ساخته می‌شود. دفعه بعدی که به مطب برگردید، متخصص ارتودنسی به شما قالبی که در جلسه پیش گرفته بود را تحویل خواهد داد. او به شما می‌گوید که چگونه و از چه طریقی به بلیچینگ دندان های خود بپردازید.

مواد بلیچینگ را به اندازه ای که متخصص ارتودنسی به شما می‌گوید را درون قالب گذاشته، سپس دقیقا به همان مدت زمانی که او گفته استفاده می‌کنید. بلیچینگ دندان در خانه، نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا غلضت مواد مصرفی کمتر است و در هر بار استفاده نیاز است که چندین ساعت قالب روی دندان شما بماند. بلیچینگ دندان در خانه، نیاز به یک مدت زمان دو هفته‌ای دارد.

نحوه انجام بلیچینگ دندان در خانه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مراحل بلیچینگ خانگی دندان

بعد از دریافت قالب و مواد بلیچینگ از دندانپزشک مورد نظر، باید مراحل زیر را برای بلیچ دندان انجام دهید:

  1. ابتدا دندان ها را با مسواک و نخ دندان به خوبی تمیز کنید (در نظر داشته باشید که در صورت نیاز دندان ها به جرمگیری، باید این کار را از قبل در مطب انجام دهید)
  2. ماده سفید کننده بلیچینگ را درون تری‌ها قرار دهید. (میزان این مواد باید به اندازه یک قطره از بلیچ در هر فضای دندان باشد)
    سپس قالب ها را روی دندان قرار دهید.
  3. اگر مواد سفید کننده از قالبها بیرون آمد، سریع آن را با دستمال پاک کنید.
  4. مدت زمان قرار دادن تری‌ها روی دندان، حداقل 2 ساعت می‌باشد. بعد از خارج کردن قالب ها، دندانهایتان را با مسواک بشویید.
  5. لازم است که این روند به مدت دو هفته انجام شود، در نظر داشته باشید که در هر بار استفاده از تری‌ها، فقط برای یکی از فکها روند بلیچینگ دندان انجام می‌شود، یا فک بالا یا فک پایین.
بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

بیشتر بخوانیم:

مراحل بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

ابزارهای دندانپزشکی برای درمان ریشه دندان

علل و روش های اصلاح طرح لبخند

Leave a Comment