نکات مراقبتی برای لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نکات مراقبتی برای لمینت دندان

در مطلب امروز از سایت دکتر ندا مکانیک متخصص دندانپزشک اصفهان قصد داریم به بیان نکات مراقبتی برای لمینت دندان بپردازیم. مسواک زدن عادی (با خمیر دندان غیر جرم‌گیر) و استفاده از نخ دندان تمام آن چیزی است که برای نگهداری از لمینت به آن احتیاج دارید. توصیه می‌شود که پسته را با دندان نشکنید و استخوان یا آب نبات سیب را با دندان نجوید. بقیه‌ی غذاها مشکلی ایجاد نمی‌کنند. لمینیت سرامیکی برای تحمل ضربات شدید طراحی نشده اند و در صورت خوردن ضربه ممکن است مانند دندان طبیعی ترک بخورند. سنجاقها، ناخنها، بطریها و چیزهای دیگر را گاز نگیرید. اگر در ورزشهای پر برخورد شرکت دارید، محافظ دندان استفاده کنید.

آیا لمینت سرامیک به مرور زمان لکه‌دار یا تیره می‌شود؟

لمینیتهای با کیفیت از سرامیکی ساخته می‌شوند که بسیار متراکم بوده و به خوبی صیقل می‌خورند. این سرامیکها به ندرت لکه‌دار می‌شوند. آنها دارای ثبات رنگ بسیار بالایی می‌باشند. تمامی رنگدانه‌ها/ رنگها به جای سطح در درون بدنه‌ی شیشه وجود دارند، بنابراین وقتی نهایتاً سطح پوشانده می‌شود، هیچ بخشی از سایه‌ی رنگ اصلی از دست نمی‌رود. لمینتهای ارزانتر که از بلوکهای یکپارچه‌ی سرامیک ساخته شده اند، دارای لکه‌هایی سطحی هستند که باعث ترکیب بهتر آنها می‌شود. با گذشت زمان و به دلیل پاک شدن رنگهای سطحی، این لمینتها روشن‌تر می‌شوند.

دوام لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

آیا لمینتها قوی هستند؟

لمینتها بسیار قوی هستند اما مانند بسیاری از چیزهای دیگر به مسائلی بستگی دارند. اگر دندان‌پزشک در مرحله‌ی آماده‌سازی با احتیاط عمل کند و بیشتر روکش هم هنوز مینای دندان را بر روی خود داشته باشد، لمینت بسیار قوی عمل کرده و در واقع دندان را هم تقویت می‌کند. اگر از دندان خیلی کاسته شده و مینای دندان هم باقی نمانده باشد، ونیر گزینه‌ی خوبی به حساب نمی‌آید. بدون مینا، اتصال ضعیف بوده و طول عمر ترمیم زیاد نمی‌باشد بخصوص در افرادی که با دندانهای خود مواد غذایی سخت می‌جوند. با توجه به استحکام کششی پایین شیشه، ممکن است ونیرها یا روکشها در زیر فشار لب پر شوند. همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد، سرامیک 90% استحکام مینای طبیعی دندان را دارد.

در صورت تغییر نظر آیا می‌توان ونیر را برداشت؟

باید بدانید که استفاده از ونیرهای سنتی یک روش برگشت‌ناپذیر است چرا که لازم است بخش کوچکی از مینای دندان شما برداشته شود تا بتوان پوسته را قرار داد. ما نوع جدیدی از ونیر را پیشنهاد می‌دهیم، به نام Lumineers®، که نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. ما گزینه‌های درمانی را با کمال میل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

هزینه ونیر دندان چقدر است؟

هزینه‌ی ونیر دندان به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد از جمله:

  • دستمزد دندانپزشکی که این کار را انجام می‌دهد.
  • مکانی که درمان در آن صورت می‌گیرد.
  • تعداد دندانهایی که مورد درمان قرار می‌گیرند.
  • نوع ونیری که انتخاب می‌کنید.

بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

غذا خوردن با لمینت چه شرایطی دارد؟

دوام لمینت دندان

مقایسه نخ دندان و واتر فلاسر

Leave a Comment