چگونگی کاشت ایمپلنت

 چگونگی کاشت ایمپلنت | در این روش برای قرار دادن ریشه دندان مصنوعی بر روی فک جراحی صورت می گیرد. در حین انجام این عمل از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد.سپس دندان پزشک با باز کردن روی ایمپلنت میله ای مخصوص را به آن وصل خواهد کرد. گاها میله و ایمپلنت به هم وصل هستند و در زمان کاشت ایمپلنت، میله را نیز درون دندان قرار می دهند.سپس تاج (همان دندان مصنوعی) را در روی دندان قرار خواهند داد و آن را به ایمپلنت وصل می کنند.

 

جز در بعضی از موارد بسیار خاص، عمل کاشت ایمپلنت در مطب انجام می شود و نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهد بود. برای انجام چنین عملی صرفا انجام بی حسی کافی است و عمل به صورت سرپایی انجام خواهد شد. البته گاها از آرام بخش های درون وریدی و یا انواع متفاوتی از مسکن (مثل نیترواکسید) نیز استفاده خواهد شد.در مواردی هم که نیاز به بزرگ کردن استخوان و یا سایر موارد جانبی باشد نیز می توان در کنار عمل کاشت ایمپلنت انجام داد. البته انجام جراحی های جانبی و نوع جراحی ها به شرایط عمومی بیمار و تشخیص پزشک بستگی خواهد داشت.

عمل جراحی کاشت ایمپلنت طی سه مرحله انجام خواهد شد.

در مرحله اول بر قسمت زیرین لثه و استخوان کاشت صورت می گیرد.برای اینکه در دوره جوش خوردن ایمپلنت صدمه ای به آن وارد نشود روی آن را با قسمتی از لثه می پوشانند.پس از جوش خوردن ایمپلنت به لثه، لثه ی روی آن را برخواهند داشت.

در دومین مرحله ،چگونگی جوش خوردن ایمپلنت به استخوان و فرایند جوش خوردن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مواردی که ایمپلنت خوب جوش خورده باشد و جوش خوردن موفقیت آمیز بوده باشد،میله ای به نام اباتمنت را پزشک به ایمپلنت وارد می کند که از لثه خارج خواهد شد. پس از این مرحله نیز باز به مدتی استراحت نیاز است که میله درون لثه جای بگیرد.بعد از گذشت این دوره  با بررسی دوباره دندان کاشته شده، اگر روند درمان و جای گیری میله رضایت بخش باشد، پزشک مرحله سوم را آغاز می کند.

در مرحله سوم که مرحله پایانی می باشد پزشک اقدام به کاشت روکش می کند. در این مرحله پزشک روکش یا همان دندان مصنوعی را بر روی ریشه کاشته شده قرار خواهد داد. با این کار جای خالی دندانی که از دست رفته در دهان فرد پر می شود و  علاوه بر این فرد می تواند ظاهری زیبا در لبخندهایش را نیز داشته باشد.

پیشنهاد خوب برای کسانی که به دنبال بهترین دندانپزشک اصفهان برای خدمات دندانپزشکی خود هستند.

بهترین دندانپزشک اصفهان

 

Leave a Comment