دلایل احساس بزرگی روکش دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی دلایل احساس بزرگی روکش دندان

برخی از متقاضیان بعد از اتمام مراحل روکش دندان احساس بزرگی روکش دندان را دارند. چنین حسی بعد از اجرای روکش دندان در روزهای اول کامل طبیعی بوده و بعد از سپری کردن چندین روز این حس برطرف خواهد شد. چنانچه بعد از گذشت چندین روز هنوز هم احساس بزرگی روکش دندان را داشتید، نگران نباشید و به دندان‌پزشک مراجعه نمایید. دندان‌پزشک این موضوع را بررسی کرده و در صورت نیاز روکش‌های شما را ترمیم و کوتاه می‌کند. در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان دلایل احساس بزرگی روکش دندان را مورد بررسی قرار میدهیم.

اندازه نامناسب روکش

گاهی اشتباهات محاسباتی یا مشکلات قالب‌گیری می‌تونه منجر به ساخت روکشی بشه که از استاندارد دندان اصلی تون بزرگ‌تره. این بزرگی می‌تونه تو احساس شما و حتی موقع جویدن غذاها، حسابی مشهود باشه.

عدم تطابق با بایت طبیعی

هر دندان تو دهان ما، نقش خاصی داره و با دندون‌های مقابل خودش، جفت می‌شه. وقتی روکش جدید روی دندان قرار می‌گیره، باید کاملاً با این جفت‌شدگی هماهنگ باشه. اما اگر موقع ساخت روکش، به این هماهنگی توجهی نشه، باعث اختلال تو بایت طبیعی دندون‌ها و احساس بزرگی روکش می‌شه.

چسب نامناسب روکش

شاید باورتون نشه، اما حتی نحوه چسباندن روکش هم می‌تونه تو این حس تأثیر داشته باشه. اگه چسب بیش از حد استفاده بشه یا به درستی پخش نشه، می‌تونه باعث برجستگی لبه‌های روکش و حس ناراحتی بشه.

حساسیت اولیه دندان

بعد از هر تراش و ترمیم دندون، ممکنه برای چند روز، حسی شبیه به بزرگ‌شدن دندان رو تجربه کنیم. این به خاطر تحریک عصب‌های دندونی هست و معمولاً بعد از چند روز برطرف می‌شه.

فرآیند درمان تاج دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

پیامدهای احساس بزرگی روکش دندان

شاید به نظر بیاد که بزرگی یه روکش، فقط یه اذیت‌کنندگی موقتیه، اما حواستون باشه که این مسئله می‌تونه عواقب جدی‌تری هم داشته باشه.

مشکلات جویدن و صحبت کردن

اگر روکش دندانتون خیلی بزرگ باشه، ممکنه موقع جویدن غذاها، احساس ناراحتی یا درد داشته باشید. همچنین ممکنه موقع صحبت کردن، صدای شما تغییر کنه یا دندون‌هاتون به هم برخورد کنن.

آسیب لثه و دندان‌های مجاور

اگر روکش دندانتون با دندون‌های مجاور فاصله زیادی داشته باشه، ممکنه باعث ساییدگی لثه و دندان‌ها بشه. این مسئله می‌تونه منجر به عفونت، التهاب و حتی از دست رفتن دندان‌ها بشه.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

سردرد و ناراحتی فک

اگر روکش دندانتون باعث اختلال تو بایت طبیعی بشه، ممکنه باعث سردرد، درد فک و حتی مشکلات گردن و شانه بشه.

تحلیل استخوان فک

تحلیل استخوان فک، یه مشکل جدیه که می‌تونه منجر به افتادگی دندون‌ها و حتی از دست رفتن دندان‌ها بشه. اگر روکش دندان تون خیلی بزرگ باشه، ممکنه باعث تحلیل استخوان فک بشه.

بهترین ایمپلنت اصفهان اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

عوامل مؤثر بر ماندگاری بی‌حسی دندان

روشهای پیشگیری از دندان گچی در کودکان

علل دندان درد همراه با سرگیجه

Leave a Comment