داروهای خانگی برای کاهش درد لثه | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی داروهای خانگی برای کاهش درد لثه

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان داروهای خانگی برای کاهش درد لثه را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از تکه های یخ

در صورت داشتن درد لثه، بهتر است یخ درمانی را امتحان کنید. تا وقتی که دندان ها و لثه های شما به سرما حساسیت نداشته باشند، می توانید اقدام به قرار دادن یک تکه یخ یا یخ خرد شده روی لثه های خود کنید. چرا که یخ سبب کاهش التهاب شده و با بی حس کردن ناحیه مورد نظر، درمان لثه درد را به همراه خواهد داشت.
علاوه بر آن می توانید با خرد کردن مقداری یخ، آن را درون یک بادکنک بریزید. و سپس با بستن انتهای آن، عمل کمپرس را روی لثه های دردناک خود انجام دهید. همچنین می توانید درد لثه خود را با مصرف غذاهای خنک تسکین دهید. زیرا که سرما، تورم را کاهش داده و می تواند کمک شایانی به درمان درد لثه نماید.

ماساژ دادن لثه ها

ماساژ لثه ها از دیگر روش هایی است که می تواند درمان درد لثه را سبب شود. برای این منظور، دستان خود را بشویید و به آرامی حرکت دایره ای را با انگشتان خود روی لثه دردناک و تا جای ممکن در کناره های دهان انجام دهید. بدین صورت که لثه ها را با 15 بار عمل چرخش در جهت عقربه های ساعت و سپس 15 بار چرخش دیگر در خلاف جهت عقربه های ساعت مالش دهید.

روزانه این ماساژ را حداقل سه تا چهار بار تکرار کنید. ماساژ دادن لثه ها می تواند نقش بسزایی در درمان درد لثه ناشی از درآمدن دندان عقل ایفا کند.

کمپرس گرم برای کاهش درد لثه

کمپرس گرم به ندرت می تواند در درمان درد لثه موثر باشد، ولی در برخی مواقع گزینه خوبی برای بعضی افراد به شمار می آید. در صورتی که به این نتیجه رسیدید که گرما می تواند در این زمینه مؤثر باشد، می توانید با درست کردن یک کمپرس گرم، آن را در طول روز 3 تا 4 بار روی لثه های دردناک خود بگذارید. سعی کنید برای این کار از یک تکه پارچه کوچکی که با آب گرم یا یکی از چای های مذکور خیس شده استفاده کنید.
همچنین امکان استفاده از چای کیسه ای گرم نیز جهت انجام این کار وجود دارد. مثلاً می توانید اقدام به خیس کردن یک چای کیسه ای ضد التهابی گیاهی در آب گرم نمایید. سپس با گذاشتن چای کیسه ای روی لثه ها، اجازه دهید حدود 5 دقیقه روی آن باقی بماند. این عمل را در طول روز 2 تا 3 بار تکرار کنید. سعی کنید برای انجام این کار از چای میخک، چای طلایی، چای اکیناسه، چای مریم گلی و چای سبز یا سیاه استفاده نمایید.

درد دندان بعد از تراشیدن برای روکش | بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر ندا مکانیک

حذف کردن محرک های لثه

در برخی مواقع، احتمال ایجاد درد لثه به جهت گیر کردن تکه های مواد غذایی بین دندان های شما وجود دارد. جهت تسکین درد ناشی از این مورد، با کمک یک نخ دندان تکه های غذای گیر کرده در نزدیک لثه را خارج کنید.

استفاده از روغن ها برای ماساژ لثه

بعضی از روغن ها می توانند تأثیر بسزایی در تسکین درد لثه ایفا کنند. اکثر این روغن ها هم روغن های ضد التهابی و هم روغن های ضد میکروبی محسوب می شوند. جهت تسکین درد و تورم، ماساژ لثه 4 یا 5 بار در روز با روغن های ضروری، گزینه خوبی به شما می رود. بر اساس تجربه، روغن میخک را می توان موثرترین اسانس در درمان درد لثه دانست. البته روغن های ضروری دیگری نیز هستند که عملکرد مؤثری از خود در درمان درد لثه نشان می دهند. سعی کنید لثه های خود را با اضافه کردن چند قطره از روغن هایی که در زیر به آنها اشاره می شود، ماساژ دهید.

  • روغن زیتون
  • عصاره وانیل گرم
  • روغن درخت چای
  • روغن گل میخک
  • روغن نعناع
  • روغن دارچین
  • روغن مریم گلی
  • روغن گلدن سیل
  • روغن نارگیل

مصرف پیاز، سیر یا زنجبیل برای درمان درد لثه

سیر، زنجبیل و پیاز را می توان از فاکتورهای ضد التهابی به شمار آورد که به کاهش التهاب لثه کمک می کنند. این مواد، گزینه مناسبی جهت تسکین درد نیز شناخته شده اند.

شما می توانید با برش دادن یک تکه پیاز یا سیر و گذاشتن مستقیم آنها روی لثه های دردناک، میزان درد خود را کاهش دهید. همچنین ممکن است قصد امتحان کردن نعناع را داشته باشید یا اینکه بخواهید دندان هایتان را مسواک بزنید.
یا می توانید پس از برش یک تکه زنجبیل تازه، آن را روی لثه های دردناک خود بگذارید.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

بهترین سن برای کشیدن دندان عقل

درمان علل آسیب دیدن مینای دندان

روش های ایجاد بی حسی در دندان پزشکی

Leave a Comment