درمان علل آسیب دیدن مینای دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی درمان علل آسیب دیدن مینای دندان

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان درمان علل آسیب دیدن مینای دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل آسیب دیدن مینای دندان

فرسایش مینا :

مینای دندان ما روزانه تحت حمله اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی های رایج قرار می گیرد. این باعث از بین رفتن مینای دندان می شود و سطحی به نام عاج در زیر آن قرار می گیرد که می تواند منجر به درد، حساسیت و سایر مشکلات دهان شود.

غذاها و نوشیدنی های شیرین:

باکتری ها از قند تغذیه می کنند و اسید ایجاد می کنند که به مینای دندان حمله می کند. نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌ها، آب میوه‌ها و سایر محصولات با قند بالا، محیطی را برای ایجاد پلاک ایجاد می‌کنند که اگر به آن توجه نشود، می‌تواند منجر به پوسیدگی شود.

ساییدگی روزانه:

دندان‌های ما همیشه بعلت استرس تحت فشار هستند و اگر مراقب نباشید، مینای دندان از بین می‌رود.

گاز گرفتن چیزی سخت:

گاهی گاز گرفتن چیزی سفت می تواند باعث ترک خوردن یا ساییدگی مینای دندان شود. هرچهقدر در وهله اول دندان ضعیف تر باشد، احتمال این اتفاق بیشتر می شود.

شرایط پزشکی:

مواردی مانند ریفلاکس اسید و مشکلات گوارشی می توانند تولید اسید در دهان را افزایش دهند.

خشکی دهان:

کمبود بزاق می تواند باعث محدودیت در میزان کنترل باکتری ها شود.

روش های تقویت مینای دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

برطرف کردن علت تضعیف مینای دندان

اطمینان از تولید بزاق کافی در دهان

خشکی دهان می تواند موجب تضعیف مینای دندان شود. خشکی دهان شدید، ناشی از کاهش تولید بزاق بوده و بزاق به جلوگیری از حذف مواد معدنی کمک می کند. حتی اگر خشکی دهان شدید نداشته باشید، مصرف آنتی هیستامین ها، مواد دارویی و حتی شراب موجب کاهش تولید بزاق میشوند. در حقیقت، مواد موجود در بزاق مینای شما را حفظ و تقویت می کنند؛ از این رو، ممکن است خشکی دهان موجب آسیب دیدن مینای دندان شود.

یک بیماری خود ایمنی به نام سندروم شوگرن وجود دارد که معمولاً با بروز خشکی دهان همراه است. چنانچه در اکثر مواقع به خشکی دهان و چشم دچار هستید، به پزشک خود مراجعه کنید تا وجود سندروم شوگرن در شما را بررسی کند. به علاوه، ممکن است درد، تورم و خشکی مفاصل؛ غدد بزاقی متورم؛ حساسیت پوستی یا خشکی پوست؛ خشکی واژن؛ سرفه خشک و احساس خستگی و کوفتگی نیز داشته باشید.

کنترل بیماری های مرتبط با معده

رفلاکس اسیدی، پرخوری عصبی و بیماری سلیاک، موجب افزایش ریسک از بین رفتن مینای دندان میشوند. رفلاکس اسیدی موجب حرکت اسید معده به سمت مری و حتی درون دهان تان می شود. افرادی که با مشکل پرخوری عصبی مواجه هستند، با استفراغ عمدی، دندان های خود را در معرض اسید معده قرار می دهند. در هر دو حالت، اسید مینای دندان را از بین می برد؛ از این رو، مطمئن شوید که تمام اشکال رفلاکس اسیدی چه به وسیله رژیم غذایی و چه به وسیله درمان های دارویی کنترل شوند. علت بروز مشکل در مینای دندان افراد مبتلا به بیماری سلیاک هنوز مشخص نشده، اما اکثر افراد مبتلا به این بیماری با مشکلات مینای دندان مواجه هستند.

نبودن فشار روی دندان ها

ساییده شدن و گاز گرفتن می تواند فشار زیادی به دندان های شما وارد کند و موجب احتمال از بین رفتن مینای دندان شود. افراد زیادی بدون اینکه متوجه شوند، در خواب دندان هایشان را به هم می سابند. استفاده از یک محافظ شب دندان میتواند به جلوگیری از فرسودگی حاصل از ساییدگی(دندان قروچه) کمک کند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های درمان کمبود مادرزادی دندان

مقایسه ایمپلنت دندان معمولی و فوری

بهترین سن برای کشیدن دندان عقل

Leave a Comment