علل شل شدن ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی علل شل شدن ایمپلنت دندان

در این مقاله سایت دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان علل شل شدن ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. به صورت کلی مسائل زیادی را می توان در شل شدن ایمپلنت دندان دخیل دانست که این مسائل به شرح زیر هستند.

نداشتن تجربه و مهارت و دقت کافی پزشک

از مهم ترین مسائلی که باعث شل شدن و یا لق شدن ایمپلنت دندان می شود، باید به میزان دقت، مهارت و تجربه پریودنتیست معالج اشاره کرد. در حقیقت پریودنتیست باید در حین مراحل جراحی به میزان کافی دقت داشته باشد و قطعات ایمپلنت را به خوبی در دهان و فک قرار دهد تا از شل شدن ایمپلنت دندان جلوگیری شود. هر چه میزان تخصص و دقت پریودنتیست در این رابطه بیشتر باشد و با مهارت بیشتری قطعات را نصب کند، میزان دوام و ماندکاری ایمپلنت نیز افزایش می یابد و از بروز هر گونه مشکل در ایمپلنت جلوگیری می شود.

روش مورد استفاده برای ترمیم دندان با ایمپلنت

برای ترمیم دندان ها با ایمپلنت از روش های مختلفی استفاده می شود که این روش ها ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتالی هستند. در روش ایمپلنت معمولی مراحل جراحی به شکل سنتی انجام می شود اما در روش ایمپلنت دیجیتال از نرم افزار های سه بعدی استفاده می شود که این نرم افزار ها می توانند داخل لثه را به پزشک نمایش دهند و با این وجود پزشک می تواند محل دقیق پایه ایمپلنت را تشخیص دهد و از جراحت های غیر ضروری در لثه بپرهیزید.

علاوه بر آن در این روش وضعیت لثه نیز به شکل بهتری قابل بررسی است و دقت پزشک نیز در جراحی افزایش پیدا می کند که به همین دلیل اگر از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده شود، به میزان زیادی از شل شدن ایمپلنت دندان جلوگیری به عمل می آید.

کاشت ایمپلنت دندان بدون خونریزی | بهترین دندانپزشک اصفهان

وضعیت جسمانی افراد

متقاضیان ترمیم دندان با ایمپلنت از شرایط جسمی مختلفی برخوردار هستند و وضعیت فک و لثه آنها با هم متفاوت است. در واقع ایمپلنت را برای کسانی می توان استفاده کرد که وضعیت لثه و فک آنها برای استفاده از این روش مناسب باشد و تراکم استخوانی کافی در فک انها وجود داشته باشد. در غیر این صورت استفاده از روش ایمپلنت می تواند برای افراد از طول عمر کمتری برخوردار باشد و به دلیل عدم وجود تراکم استخوان کافی در فک در مدت زمان کوتاه تری احتمال شدن شدن ایمپلنت وجود دارد.

رعایت مراقبت های پس از ترمیم دندان با ایمپلنت

کسانی که از ایمپلنت برای ترمیم دندان استفاده می کنند باید مراقبت های بعد از ایمپلنت را رعایت کنند. اگر این افراد بعد از ایمپلنت به خوردن و یا گاز زدن غذاهای سفت بپردازند، طول عمر ایمپلنت را کاهش می دهند و باعث شل شدن ایمپلنت دندان و پایه و روکش آن می شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین دندانپزشک اصفهان

قرار نگرفتن پایه و روکش و اباتمنت به درستی در دهان

پایه و روکش و اباتمنت باید به صورت دقیق در فک قرار بگیرند و باید روکش ایمپلنت در زاویه مناسب از پایه ایمپلنت در دهان قرار داده شود تا از لق شدن و شل شدن آن جلوگیری به عمل آید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

مزایای کاشت ایمپلنت دندان اشترومن

نکاتی برای کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل

موارد کاشت ایمپلنت آستم کره ای

Leave a Comment