مزایا و معایب راه های بستن فاصله بین دندان ها | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین ایمپلنت اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان - بهترین دندانپزشک کودکان اصفهان

مزایا و معایب روشهای بستن فاصله بین دندانها

بسته به میزان فاصله‌ی دندان ها، روش درمانی متفاوتی باید انتخاب شود.

اما، ۴ شیوه اصلی برای اصلاح فاصله ها بیش از سایرین استفاده می شوند:

 

  • بریس: برای اصلاح فاصله زیاد بین دندان ها بسیار کاربردی است- بریس دندان در مواردی که شکل و رنگ دندان ها مناسب است نتایج آن راضی کننده هستند- حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می کشد تا نتایج آن مشخص شود.
  • کامپوزیت رزین: اضافه کردن ماده رنگ دندان به کناره های دندان- از مزایای کامپوزیت رزین می توان به ساده بودن و به صرفه بودن آن اشاره کرد.

 

  • لمینت کامپوزیت: برای پر کردن فواصل ۱ تا ۳ میلی متر لمینت کامپوزیت مناسب است- بد رنگی و بد شکلی دندان را پوشش می دهد- از نظر هزینه از لمینت سرامیکی ارزان تر است- نتایج آن به مهارت و تجربه دندانپزشک بستگی دارد.

 

  • لمینت سرامیکی یا پورسلین: از نظر پر کردن فواصل، می تواند فاصله بیشتری را به نسبت لمینت کامپوزیت پوشش دهد. علاوه بر آن نسبت به فشار مقاومت بیشتری دارند- از معایب آن به گران تر بودن و زمان‌بر بودن آن اشاره کرد.

<yoastmark class=

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

 

هزینه اصلاح فاصله بین دندان ها

هزینه این اصلاح، بسته به روش درمانی دارد. زیرا، هزینه روش های فوق بر اساس تجربه دندانپزشک و هزینه وسایل مورد نظر می تواند بسیار متغیر باشد.

 


مطالعه بیشتر:

روش های بستن فاصله بین دندانها (قسمت پنجم)

فاصله بین دندانی چیست؟

Leave a Comment