نکاتی برای استفاده از نخ دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان | دکتر ندا مکانیک

بررسی نکاتی برای استفاده از نخ دندان

در ادامه این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان نکاتی برای استفاده از نخ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه استفاده از نخ دندان

آن چیزی که از استفاده نخ دندان اهمیت بیشتری دارد، انجام درست این کار می باشد. در صورتی که به درستی کشیدن نخ دندان را انجام ندهید آسیب های زیادی را به دندان ها و لثه وارد می کنید و نتیجه مناسبی هم از کشیدن نخ دندان دریافت نمی کنید. نحوه و مراحل استفاده از نخ دندان به شیوه استاندارد به صورت زیر است:

مراحلی که لازم است برای نخ دندان کشیدن، دنبال کنید:

  • جدا کردن مقدار مناسب از نخ مقدار تقریبی ۵۰ سانتی متر
  • مقدار مناسبی از نخ که شامل طول بیشتر آن می شود را از دو سمت دور انگشت دست ها بپیچید و بین دو دست حدود ۵ سانتی متر نخ باقی بگذارید.
  • با کمک انگشت اشاره و شست به نخ فشار بیاورید و در حالت کشش، محکم نگه دارید.
  • به آرامی نخ دندان را وارد فضای وسط دو دندان کنید و سپس از بالا به پایین و از پایین به سمت بالای دندان جابجا کنید. این حرکت را به سمت هر دو دندان کنار هم انجام دهید و سپس به فضای کناری بین دندان ها بروید و تمام فواصل بین دندانی را نخ دندان بکشید.
  • در هنگام کشیدن نخ دندان به سمت پایین بسیار آرام حرکت کنید تا مانع رسیدن نخ به لثه شوید. کشیده شدن نخ روی لثه با ایجاد زخم یا خراش رو آن همراه خواهد شد.
  • برای تمیز کردن قسمت پایینی بین دندان ها و نزدیک لثه ها، کشش نخ را کمتر کنید تا شکل خمیده و منحنی در نخ ایجاد شود و دسترسی به این قسمت نیز امکان پذیر شود.
  • این فرآیند باید در تمام مرز دندان ها با بخش های مختلف نخ که تمیز است، صورت بگیرد.

انتخاب بهترین نوع نخ دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر ندا مکانیک

عوارض احتمالی نخ دندان

کشیدن نخ دندان به تنهایی خود ضرری را برای فرد ایجاد نمی کند ولی عوامل جانبی دیگر می تواند در زمان استفاده از نخ دندان عامل آسیب و ضرر باشد:

عدم استفاده صحیح از نخ دندان :

اگر نخ دندان به درستی و طبق شیوه استاندارد استفاده نشود، می تواند به مینای دندان ها، لثه ها و .. آسیب بزند و عامل ایجاد خراش، زخم و حساسیت گردد. حرکت درست نخ دندان از بالا به پایین و پایین به بالا بین دندان هاست و نباید به دیواره دندان ها و لثه فشار وارد کنید.

مناسب نبودن نخ دندان :

اگر از نخ دندان بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده کنید با گذر زمان آسیب هایی به دندان شما وارد می گردد. با توجه به ویژگی های نخ دندان معمولا از دو نوع رایج واکس دار و بدون موم می توان استفاده کرد.

پیدا کردن وسواس در نخ دندان کشیدن :

افراط و زیاده روی در هر کاری اشتباه است. بیشتر افراد در زمینه انجام نخ دندان کوتاهی و تنبلی می کنند. اما عده کمی هم هستند که برعکس، به صورت وسواس گونه چندین بار و یا به مدت طولانی در هر مرتبه از نخ دندان استفاده می کنند که این عامل آسیب می باشد. به طور معمول روزانه یک بار و به مدت دو دقیقه باید برای انجام نخ دندان وقت گذاشت.

اولویت استفاده از نخ دندان و مسواک

اگر فرد به صورت مرتب و روزانه دو وعده مسواک بزند و از نخ دندان استفاده کند اولویتی بین این دو فرآیند بهداشتی وجود ندارد. ولی در موارد محدود یا اینکه فرد یک بار مسواک بزند، توصیه می شود اول از نخ دندان استفاده شود تا ذرات ریز باقی مانده بین دندان ها خارج شوند و سپس مسواک زده شود. چرا که فرد زمانی که از نخ دندان استفاده می کند. ذرات در جای خود شل شده و بر روی سطح دندان پخش می شوند و با انجام مسواک کامل از محیط دهان تمیز می گردند.

صفحه اینستاگرام دکتر ندا مکانیک بهترین ایمپلنت اصفهان

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

داروهای خانگی برای کاهش درد لثه

تاثیرات دندان های نامرتب بر سلامت دهان و دندان

مقابله با روند از بین رفتن مینای دندان

Leave a Comment