ایمپلنت برای افراد سیگاری چگونه است؟

ایمپلنت برای افراد سیگاری چگونه است؟

استعمال سیگار بر روی درمان کاشت دندان تأثیر منفی می گذارد. به بیمارانی که سیگار می کشند با کمک به آنها در ترک سیگار قبل از معالجه ایمپلنت، معالجه می شود.
سیگار کشیدن به مدت طولانی است که با انواع شرایط دهانی از جمله بیماری پریودنتال، ریزش استخوان، ریزش بافت، ریزش دندان، لک لک، پری ایمپلنت و نارسایی کاشت دندان همراه است.
نشان داده شده است که نیکوتین موجود در تنباکو باعث کاهش جریان خون در دهان می شود. سیگار کشیدن به دلیل بالاتر بودن درجه حرارتهای ایجاد شده در فک بالا می تواند خیلی خطر ناک باشد. مضرات سیگار بر کسی پوشیده نیست. سیگار باعث کاهش خونرسانی لثه و استخوان می شود و درنتیجه درصد موفقیت ایمپلنت را حدود ۵% کاهش می دهد، البته این مورد بیشتر شامل افراد heavy smoker می باشد. به هر حال در صورتیکه سیگار از یک یا دو هفته قبل از جراحی تا زمان ترمیم محل جراحی(حدود چند هفته) بعد قطع شودنتیجه بهتری بدست میاید.

ایمپلنت برای افراد سیگاری
بیماری پریودنتال

بیست سال تحقیق نشان می دهد که سیگار کشیدن احتمالاً یک عامل خطر واقعی پریودنتیت است. فرد سیگاری 2 تا 3 برابر احتمال دارد که دچار پریودنتیت قابل تشخیص بالینی شود. علاوه بر افزایش شیوع، افراد سیگاری نیز بیماری پریودنتال شدیدتر را تجربه می کنند.
از بین رفتن استخوان و بافت مطالعه ای که تأثیر سندرم سوزش دهان را بر روی کاشت های دندانی بررسی کرده است ، نشان داد که بین ریزش بافت دهان و کشیدن سیگار رابطه مستقیمی وجود دارد. علاوه بر این، سیگار کشیدن تأثیر معنی داری در ریزش استخوان دارد.

از دست دادن دندان و ادنتولیسم

از بین رفتن دندانها و شیوع دندانها در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری است. از بین رفتن دندان در افراد مسن به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض باکتریهای بیماری زا بیشتر است.

پری ایمپلنت

تشکیل جیب های مخاطی عمیق با التهاب مخاط پری ایمپلنت در اطراف ایمپلنت های دندانی به عنوان پری ایمپلنتیت نامیده می شود. افراد سیگاری که با ایمپلنت دندانی تحت درمان قرار می گیرند، خطر بیشتری برای ایجاد پری ایمپلنتیت دارند. این وضعیت می تواند منجر به افزایش جذب استخوان پری ایمپلنت شود. اگر درمان نشود، پری ایمپلنتیت می تواند منجر به نارسایی ایمپلنت شود. در یک مطالعه گذشته نگر که در دانشگاه وین انجام شد، بافت پری ایمپلنت افراد سیگاری و غیر سیگاری مقایسه شد. افراد سیگاری در شاخص خونریزی با عمق بیشتر جیب پری ایمپلنت و جذب استخوان رادیوگرافیکی قابل تشخیص در اطراف کاشت، به ویژه در ماگزیلا، نمره بالاتری را نشان دادند.

نارسایی ایمپلنت دندان

بسیاری از مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که سیگار کشیدن می تواند منجر به بالاتر رفتن میزان نارسایی ایمپلنت دندان شود. در مورد عوامل مؤثر بر موفقیت در ایمپلنتهای خوراکی استخوان تجمع یافته، تأیید کردد که سیگار کشیدن ممکن است منجر به ضعف بالاتر ایمپلنت شود.

 

ترک سیگار

قطع مصرف سیگار باعث بهبود سلامت پریودنتال و بهبود احتمال شانس بیماران در نتیجه موفقیت آمیز استخوان در ایمپلنت می شود.
هرکدام از دوره های درمانی تصمیم به پیگیری داشته باشند، در صورت ادامه مصرف سیگار در طی دوره بهبودی یا ادامه درمان، می توانند انتظار بهبودی کندتر و احتمال بیشتر نارسایی را داشته باشند. اگر بیماران سه تا چهار هفته قبل از قرار دادن ایمپلنت سیگار کشیدن را متوقف کرده و در طول دوره بهبود از دود سیگار بمانند، نتایج ممکن است بهبود یابد. بعضی از دندانپزشکان کاشت دندان را در افراد سیگاری قرار می دهند، اما این بیماران باید از افزایش خطر احتمالی آنها آگاه باشند.
بسیاری از بیماران سیگاری ما از درمان کاشت به عنوان فرصتی برای ترک سیگار استفاده کرده اند.

 


پیشنهاد خوب برای کسانی که به دنبال بهترین دندانپزشک اصفهان برای خدمات دندانپزشکی خود هستند.

بهترین دندانپزشک اصفهان

 

دکتر ندا مکانیک

دندانپزشک اطفال، ایمپلنت، زیبایی

دارای CERTIFICATION (مدرک دانشگاهی)

ایمپلنت ITI و ایمپلنت SIC از سوئیس

Dio از کره

zimmer از آمریکا

و ترمیمی و زیبایی

CERTIFICATION زیبایی از آکادمی آمریکا

کلیه خدمات دندانپزشکی توسط خانم دکتر ندا مکانیک در شهر اصفهان با تجربه ودانش بالای خانم دکتر ارائه می شود، از خدمات برجسته خانم دکتر ندا مکانیک می توان به:

برای آشنایی بیشتر با هر کدام از خدمات دندانپزشکی که توسط خانم دکتر ندا مکانیک ارائه می شود می توانید بر روی آن ها کلیک کنید.

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری مطب به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

Leave a Comment