نحوه انجام عصب‌کشی توسط متخصص اندو | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی روش عمل عصب‌کشی توسط متخصص اندو

قصد داریم تا در این مطلب سایت دکتر ندا مکانیک متخصص ایمپلنت اصفهان به بررسی روش عمل عصب‌کشی توسط متخصص اندو بپردازیم. در طی روند عصب‌کشی، پالپ عفونی یا ملتهب برداشته شده و داخل دندان به دقت تمیز و ضد عفونی می‌شود. سپس دندان مورد نظر با استفاده از نوعی ماده به نام گوتا پرکا بسته خواهد شد و جهت حفاظت و ترمیم دندان از روش پر کردن یا روکش دندان استفاده خواهد شد. پس از ترمیم دندان، دندان عملکرد طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

عصب‌کشی دندان بسته به وضعیت دندان و شرایط هر بیمار معمولاً در یک یا دو جلسه درمانی انجام خواهد شد. حفاظت از دندان طبیعی توسط روش عصب‌کشی دارای مزایای زیر می‌باشد:

  • بهبود عملکرد جویدن
  • بهبود میزان نیروی وارد بر سطح دندان
  • حفظ ظاهر طبیعی دندان
  • حفاظت از دندان‌های دیگر در برابر ساییدگی

مطلب پیشنهادی : ویژگی های یک متخصص اندو چیست؟

عصب‌کشی به حفظ زیبایی ظاهری دهان و دندان و عدم نیاز به درمان مجدد دندان کمک می‌کند و باعث می‌شود تا فرد بتواند مصرف مواد غذایی مورد علاقه خود را ادامه دهد. با رعایت اقدامات مراقبتی، بیشتر دندان‌هایی که عصب‌کشی بر روی آن‌ها انجام شده است برای مدت زمان طولانی و یا برای تمام طول عمر عملکرد طبیعی خود را حفظ خواهند کرد.

ویژگی های یک متخصص اندو چیست؟ | بهترین ایمپلنت اصفهان

جراحی اندودنتیک

امکان دارد، درمان ریشه دندان به روش غیر جراحی به تنهایی قادر به حفظ دندان نباشد و در این صورت متخصص اندو استفاده از جراحی را توصیه می‌کند. ممکن است از جراحی اندودنتیک برای تشخیص شکستگی‌های کوچک یا کانال‌های پنهانی که بر روی تصاویر گرفته شدن با اشعه ایکس مشاهده نشده‌اند استفاده شود. همچنین برای برداشتن رسوب کلسیم در کانال ریشه، درمان سطوح ریشه آسیب‌دیده و یا استخوان اطراف دندان نیز امکان دارد از جراحی استفاده شود.

دکتر ندا مکانیک را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت حفظ دندان امکان دارد از روش‌های مختلف جراحی استفاده شود. متداول‌ترین روش جراحی به این منظور اپیکواکتومی نام دارد. معمولاً زمانی که التهاب یا عفونت در قسمت استخوانی اطراف بخش انتهای دندان پس از عصب‌کشی از بین نمی‌رود از این روش جراحی استفاده می‌شود. در این روش، متخصص اندو بافت لثه نزدیک دندان را باز می‌کند تا بتواند استخوان زیرین را مشاهده کرده و هر گونه بافت عفونی یا ملتهب را بردارد. بخش انتهایی ریشه نیز خارج خواهد شد. امکان دارد بخش انتهای کانال ریشه پر شود و به منظور کمک به بهبود بافت، از بخیه استفاده شود. پس از گذشت چند ماه، استخوان اطراف بخش انتهایی ریشه بهبود پیدا می‌کند. جهت تسکین درد در زمان درمان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و بیشتر بیماران در روز پس از درمان قادر به ادامه فعالیت‌های روزانه خود هستند. درد ایجاد شده پس از جراحی معمولاً خفیف می‌باشد.

بهترین ایمپلنت اصفهان در دکتر آف


بیشتر بخوانیم:

نحوه انجام لمینت سرامیکی دندان

بررسی معایب و عوارض لمینت دندان

روش های جلوگیری از بروز عوارض لمینت دندان

Leave a Comment